Monday, August 25, 2014

Moga ALLAH bantu..PHD la kte...


Assalamualaikum...

Tak terlambat lagi rasanya utk ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. Terlalu lama x update blog, x de masa sebenarnya nk menaip padahal byk je story nk cte.. huhu.. nk bkk laptop pnye la payah, kne tunggu y sulung tdo, klo x asyik nmpk mama nye on lappy je nk main game fish frenzy dia tu... ni dia ikut opah nye g jemputan kawen...heheh...adik plak tido...

Entry kali ni mengenai "Further Study"...memandangkan bulan 10 akn dtg ni genap lah setahun tanpa kerja tetap, so, rasanya kne fikirlah masa depan yg x berapa pasti...hanya menanti, dan terus menanti..berdoa agar dpt pekerjaan yg selama ini diidamkan...

InsyaALLAH dalam perancangan untuk melanjutkan lg pelajaran...msih plan, mencari supervisor, mencari tajuk... koranag pernah dengar biasiswa myPHD dari KPM? ok ce click link ni... https://biasiswa.moe.gov.my/MyBrain15/index_myphd.php

Antara sebab2 kenapa aku nk smbung PHD:
- Masih belum ada rezeki mengajar tetap
- Hampir setahun lebih menjadi guru KGSK
- biasiswa myPHD last tahun 2015
- Sampai Seru

Hari tu ada call pihak SPP, yeee jawapan agak mengecewakan... mmg aku dah ada Sarjana Pendidikan Teknik dan Vokasional..permasalahan aku adalah degree aku adlh Pengurusan Maklumat...itu sbbnye kekosongan di Politeknik/Kolej Komuniti agak terhad utk aku sebab pengambilan diorg tgok pada degree... degree aku tu mne ada di Poli kan... pegawai tu sendiri yg cakap harapan tu ada cuma depends on kekosongan... then, ada juga tnye pegawai tu yg aku de pengalaman mengajar di skola menengah setahun lebih, tp, pegawai tu ckp tetap x boleh nk jadi guru... sebab?? sebabnya pengambilan guru hanya diambil pd org yg berkelayakan mempunyai Ijazah Sarjana Muda Pendidikan...(degree pendidikan) atau pun Diploma Pendidikan (DPLI)... now DPLI pihak KPM dah bekukan, jd, camne nk sambung ke DPLI plak kan?? 

Master aku ni hanya utk membezakan tangga gaji actually..means, kalo dpt kje bezalah gaji antara pekerja yg ada degree ng ade master..jd, bkn sbb ade Master pendidikan leh senang and terus je dpt mengajar dlm mana2 institusi atau sekolah ye.. nasihat pegawai tu, cuba baca Pekeliling Perkhidmatan 40 tahun 2013... jadi fahamlah.... huhuhu... : http://mknaceunlimited.blogspot.com/2013/12/pekeliling-perkhidmatan-bilangan-40.html
 
Masih dalam perancangan utk sambung PHD..bukan mudah tau...byk cabaran nya... nk menguruskan 2 org anak, keluarga dsb... jd, kne ada kekuatan mental dan fizikal.... moga ALLAH berikan aku petunjuk mana jalan yg boleh aku ikut..jika petunjuk ke arah menyambung PHD, insyaALLAH...moga dipermudahkan dan doa diperkenankan oleh-Nya...

* Rezeki ALLAH tu luas dan juga pelbagai. Rezeki tak semestinya cepat dan tak semestinya lambat...jadi sebagai hamba-Nya haruslah percaya pada setiap rezeki yg ALLAH berikan dan bersyukur...Moga hidup sentiasa diberkati oleh-Nya. Ameen. 


2 comments:

Anonymous said...

SEMOGA BERJAYA ANDA DAPAT PHD. TETAPI KLAU NAK HIDUP BERKAT CUBA FIKIR KITE ADA ANINAYA ORANG KE TAK. KLAU ADA, PANDAI-2 LA MINTAK MAAF.

Anonymous said...

Salam. Saya nak tanya saya berminat nak sambung master pendidikan teknikal and vakasional. tapi peluang kerja dia macam mana ye. Saya ada degree in engineering and tengah kerja as engineer. Agak2 senang x nak dapat jd lecture?.. seb still pk nak sambung in engineering or pendidikan..terima kasih.

Related Posts with Thumbnails
 

Yaya Destiny Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template