Thursday, February 23, 2012

SEPI


Baru kini aku rasa SEPI tanpa seorang SUAMI di sisi
SEPI walaupun baru 2 hari berpisah...
Terasa hidup hilang tempat bergantung...

Hati aku menjadi kacau bila mendengar khabar dimana suami terpaksa bekerja di Mid Valley untuk tempoh masa 2 bulan dan mungkin lebih dari itu. Kecewa apabila bos di tempat kerja dia pon x consider keadaan suami aku yang mempunyai anak masih berumur 10 bulan dan isteri yang masih menuntut di UTHM.

Ya ALLAH, KAU tabahkanlah hati aku...tabahkanlah hati suamiku untuk meneruskan hari-hari mendatang...

Dhia... ayahpergi kerja x lama, nanti ayah balik sayang..make sure ayah balik Dhia kne tunjuk kt ayah Dhia dh pandai jalan yee... tu jee la aku pujuk anak aku bila die meragam x nk tido... Dhia yg sememangnya teramat manja dgn ayahnya.

Perlu ke aku menangis?? Perlu ke aku mengeluh?? sedangkan aku tahu ini semua ujian dan dugaan dari ALLAH..cuma aku sahaja yang x kuat utk hadapinya..

Selama hampir 2 tahun perkahwinan kami, aku x pernah berpisah sejauh ini dengan suami... Sebelum ni kami selalu bersama-sama dalam membesarkan anak kami... kini, aku keseorangan.... moga aku tabah !!

Yee... aku memang x kuat ! aku memang x kuat ! Setiap kali aku ingatkan suami, harus aku nangis dan bila aku pandang anak aku, aku trpaksa tahan emosi aku... aku kena kuat kan diri juga untuk anak kami !

Walaupun ramai diluar sana juga yang berpisah jauh dengan suami mereka..contoh terdekat kakak aku yang jauh di Sarawak manakala suami dia di JB... ramai di luar sana suami merantau atau isteri merantau jauh di luar negeri/negara... tapi, itu bukan persoalan nye... jangan persoalkan kenapa aku x sekuat mereka?? jangan persoalkan dan jangan samakan aku dengan mereka... sebab aku adalah aku yang terlalu menyayangi suami dan anak aku... cuba mengerti itu...

YA ALLAH, KAU permudahkan lah urusan kami, kasihanilah kami.. KAU bantulah kami, Jauhkanlah kami dari segala kejahatan...Berilah kesihatan dan keselamatan yang sempurna untuk suami ku... Berilah perlindungan kepadanya... kerana aku teramat sayang dan cintakan dia...

.... Aku akan menanti kepulangan suami tercinta dengan sabar... sememangnya tempat sebaik-baik isteri adalah di sisi suami... tetapi, keadaan tidak mengizinkan...

...dalam kerinduan terubat dengan kehadiran Dhia Raudhah...

Ya ALLAH... hanya kepada-Mu sahaja aku brmohon. AMIN.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

Yaya Destiny Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template