Sunday, May 22, 2011

Dhia semakin Comel




Dia sape? Dia adalah Dhia...
he3.. Dhia Raudhah puteri sulung kami semakin mmbesar dgn sihat dan comel. Syukur Alhamdulillah... Umur Dhia pd hari ini ialah 1 bulan 22 hari. Berat pun dh btambah, kini 4.5kg...

Alangkah indahnya kehidupan aku & mr.hubby dgn kehadiran Dhia dlm hubungan kami. Tak pernah ku bayangkan selama ini aku akn mmpunyai anak. He3. Memang x nafikan jadual seharian aku padat. Tapi, nk ikutkan, baby kot...ape je yg padatnye?? hehhe... yelah... my baby ni semakin bijak dah. Kalau boleh 24 hours die nk mama or ayah die ade disamping die.. tido kne ditepuk dan dipeluk.. aduhHh... manja sunguh. :-)

Kdg2 ade juga trdengar suara yg ckp " hah... itulah, asyik dipegang je, kan dah baby tu x nk letak, asyik nk dok dipangku je"... aku ni wt x fhm je... rupa2nye ade betol gk teguran tu. Skrg sape susah? aku juga... ehhe... smpai ade skali tu aku nk gosok gigi pun x smpat. Aduhaiii... lawak sungguh.

Now aku dh bijak menguruskan masa aku walaupun kngkadang agak kelam kabut dan x terurus. Dhia pun dh meragam spt dulu. Kalo dulu jam 1 pg or 2 pg dah bangun brjaga smpai lah ke subuh. Tak cukup brjaga, menangis plak tu. Aduhaii,... mmg mnguji kesabaran juga lah. Tp, disebabkan kasihnya seorang mama, aku layankan juga kerenah anak aku yg comel itu.

Waktu tidur si baby comel barulah aku boleh siapkan tugas2 aku sbg seorang isteri kpd mr.hubby. Alhmdulillah smpat juga aku masak utk mr.hubby mkn tgh hari, ptg dan malam. Sempat juga aku mmbasuh dan melipat baju. Sempat juga aku buat kek kesukaan mr.hubby (kek coklat) dan smpat juga aku mengemas rumah... tak cukup itu... lagi sempat untuk aku berFacebook... hihihi....

Hah....ni nk cite psl mr.hubby lak... OucHhh... so sweet tau bile mr.hubby @ mr.ayah ni menukar pampers anak... kasihnya seorang ayah trhadap anak terpancar di wajah mr.hubby. Kengkadang aku dah terlalu penat, jam 3 pagi pun mr.hubby mmbantu aku utk menukar pampers anak.. THANK U MR.HUBBY. :-) wink~~

ok laaa... sbnrnye nk tulis mcm2 lg ttg baby & my new life ni...tp, x leh laa... baby dah pnggil "mama...mama..." ... nak susu la tuh... k laa yee..... jmpe di lain entry... daaa~~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

Yaya Destiny Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template