Tuesday, January 18, 2011

Kuey Tiaw


yezzZza....
Today aku dapat makan kuey tiaw...
Excited mr.hubby tuk msk tuk wife tercinta nyee...
Syahdunye~~

Pagi2 lg Mr.Hubby dah keluar mencari bahan2 untuk memasak kuey tiaw.
Antara bahan yg dibeli: Sos Tiram, kicap Pekat, Bawang putih, udang, kuey tiaw, sawi...
Waaa... bahan2 semua dh hampir lengkap, sedap ke tidak??? :-p

mr. hubby dah baik punye susun bahan2 masakan nyee... hehe...
Aku hanya memerhati sambil bertanya sinis "sedap ke?" :-p
Permulaan suami ku menumis bawang putih yg telah dicincang/ditumbuk halus... skali tu, tetibe bersuara " Ayang... nape bawang ni hangus??"...
haHaha... aku pun jwb "perlahankan lah api tu syg..."

Sementara mr.hubby masak, aku pula sekadar membantu memotong sawi...
Akhirnya !!!
Siap dan selesai sudah Kuey tiaw mr. hubby masak...

Teruja aku utk makan, lg lah nmpak menyelerakan dengan taburan cili merah yg dihiris cantik....

Ya ALLAH... sedap nyee~ 2 kali aku tambah... dan kelihatan dan terpancar wajah kebahagiaan dan kebanggaan mr hubby kerana Kuey tiaw nye dipuji oleh wife tercinta nye.. hehehe... sronok~

Waktu ketika ini adalah jam 12.30p.m dan aku terus bersiap2 utk bekerja... hihi... mr. hubby sentiasa memikirkan kesihatan wife tercinta dan baby tersayang... mr.hubby membungkuskan aku kuey tiaw dan sebotol air masak utk dibawa bekal ke tmpt kerja...

Yezzzaaa... hari ni aku sronok sgt dpt makan makanan mr.hubby masak... baby pun sronok taw...

to mr hubby--> thankz a lot coz masak tuk ayg & baby...Love u...

2 comments:

BB THE OWNER on January 23, 2011 at 7:02 PM said...

seronoknyer...hope my boboy pon mcm tue kelak..hehehhe...moga percintaan kamu berkekalan hendaknya...aminn..[teringat ms zmn kite asik gaduh ngn bf masing2..sama time lak tue..hahhaha]

Yaya Johorean on January 26, 2011 at 5:27 AM said...

Amin... mudah2an bb...
InsyaALLAH, pasti mr.boboy akn layan kamu sebaik2nyee...
nnti dh kawen rasalah kebahagiaan nyee yee dear~

Itulah psl, mcm2 kte lalui tuk dptkan cinta sejati kan... akhirnye perjuangan dan pengorbanan x sia2... :-)

Related Posts with Thumbnails
 

Yaya Destiny Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template