Saturday, August 14, 2010

1st time using........


Inilah 1st time aku menggunakan....
4hb August aku mengambil keputusan untuk menggunakan...
"Pregnant Test"
Agak gelabah + takut laa nk guna... yelah, x pnh plak guna
Then, x tahu cara nak guna...
Hahhaha... lawak gle bile hubby aku tgok keadaan risau dan gundah gulana nye aku.

Akhirnya aku nekad utk guna jugak.... dalam hati hanya ALLAH yg tahu.. ku panjat doa tidak putus2 agar segala persoalan kami terjawab...

AKHIRNYA....



Terbeliak gak laa bila 2 line pink muncul...aku pastikan beberapa kali, takut aku salah tgok atau aku berfantasi..Suamiku dikejutkan dari tidur yg lena, aku mmberitahu keputusan dan menunjukkan hasil keputusan pregnant ni... Ya ALLAH... tidak tergambar kegembiraan suamiku...terus merangkul tubuhku dan mencium kedua pipi ku dan mengucapkan terima kasih.... Ya ALLAH, aku bersyukur kepada-Mu. Terima Kasih Ya ALLAH...

Pada 11hb August 2010, adalah hari pertama aku berpuasa sebagai seorang isteri dan anak menantu... :-) Puasa pertama aku tidak selera makan... semua yang aku bau, yg aku lihat mendatangkan loya... Suamiku mengajak aku ke sebuah klinik swasta untuk diperiksa.... doktor membuat "pregnant test".... dan... doktor mengesahkan kandungan aku sudah SEBULAN... dan keadaan loya/muntah dan hilang selera makan itu normal pada ibu mengandung...

Kini, aku harus menjaga kesihatan aku... dan... ternyata... aku semakin hari semakin bahagia.... Amin.

6 comments:

maisaramustafa said...

yeay! yaya dah 'berisi'!! leh lah aku tumpang jadi makcik ni! kihkihkih

madmal on August 16, 2010 at 12:11 AM said...

yaya.. tahniah.. jaga leklok ek...

Mawar Melati on August 16, 2010 at 2:10 PM said...

kak yaya.. congratez... huhuhuhu~

simfonikehidupan on August 19, 2010 at 5:49 AM said...

Salam... yaya tahniah.
Hope you will get cute and healthy
Baby... InsyaALLAh..

Anonymous said...

tahniah!!!!
aku jd pakcik.. hehehe

Yaya Johorean on August 24, 2010 at 6:56 AM said...

Mai --> hehhe.. aunty muda.. :-)
Madmal --> insyaALLAH.. thankz beb
Mawar melati --> thankz dear... dah gemok taw aku... :-p

Hatta --> insyaALLAH, mudah2an... terima kasih beb...

Anon --> sape ni?? terima kasih.. heheh... jd pakcik? leh jee.. nnti raye kne bg duit raye kt ank buah :-p

Related Posts with Thumbnails
 

Yaya Destiny Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template