Saturday, May 22, 2010

Urusan di Pejabat Agama


21 Mei 2010 (Jumaat)

Alhamdulillah selesai sudah segala urusan di Pejabat Agama. Jam 3 ptg, aku bersama tunang aku dan ditemani ayah aku ke Pejabat Agama untuk mnghantar borang kahwin 1 dan 2. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. Niat aku dan tunang aku Cuma nk hantar borang jek la, mana lah tahu leh set tarikh tuk temubual tu.. skali tu, kerani pejabat agama tu suruh aku dan tunang aku terus masuk jmpe pegawai utk temubual. Ya ALLAH…gementar nye aku. Hhehe… yelah, tak de preparation…Pulak tu ayah aku ada…Kalo kami tak lulus, malu nyeeee~~ Ahakz.

Soalan per soalan di ajukan kpd kami berdua secara berselang seli… Meh aku kongsi skit ng korang ape bentuk soalan yg di ajukan….

1) Istighfar 3 kali (diajukan kpd tunang aku)
2) Mengucap 2 kalimah syahadah (diajukan pd tunang aku)
3) Pengertian mengucap (diajukan utk aku)
4) Baca Al~fatihah (Diajukan pd tunang aku)
5) Baca Doa Qunut (Diajukan utk aku)
6) Apa maksud Toharah (Diajukan utk aku)
7) Lafaz hadas besar (Diajukan utk aku)
8) Tanggungjawab suami (Diajukan kpd tunang aku)
9) Tanggungjawab Isteri (Diajukan kpd aku)

Alhamdulillah segala persoalan kami dpt jawab. Syukur~~ Cuma, Maksud Toharah aku tak tahu dan tunang aku pun tak tahu, tp, pegawai tu terangkan… rupanye Toharah tu mksudnye “bersuci”… :-)

Selesai sudah temubual, kami baru dpt borang permohonan nikah (90 hari sblum nikah) bru leh apply. Hehe…Then, disebabkan ayah aku yg sebagai wali dan juga akan menikahkan kami… jd, ayah aku uruskan utk mendapatkan cop pengesahan drpd kadi dan juga deal kan Imam yg aka nada di hari pernikahan kami.

Ya ALLAH… terima kasih Ya ALLAH… dengan kehendak-Mu segalanya berjalan dengan lancar. Amin.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

Yaya Destiny Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template