Thursday, April 29, 2010

Dilema !!!



Aku berkelulusan universiti tetapi tidak mempunyai pekerjaan tetap. Aku runsing makin hari makin cepat berlalu. Aku menghadiri pelbagai ujian dan beberapa sesi temu duga, namun gagal. Aku berasa sangat kecewa dan rendah diri. Aku tidak pernah penat berdoa kepada Allah, nampaknya sehingga saat ini rezeki aku belum ada lagi. Nasib mbelum menyebelahi aku.


Minggu lepas aku dipanggil untuk satu temu duga lagi. Jauh di lubuk hati, aku rasa bimbang, takut dan gementar. Takut dikecewakan lagi. Akhirnya, aku pergi juga... aku ingat temuduga, tetapi tidak... 2 jam exam.... dan jawapan nya sampai sekarang aku tertanya2...adakah aku lulus ke temuduga??? Now.. aku betul2 dalam dilema... Dilema yang tak tahu ape... Mesti bingung kan nape aku dlm dilema.. Yelah... Aku bakal menamatkan zaman bujang aku Tapi, sampai sekarang aku masih tidak bekerja tetap Aku risau... runsing...takut... Ape tanggapan orang lain terhadap aku? terutama pada keluarga sebelah pihak laki nanti Semua tahu aku kelulusan universiti.. Tapi masih tidak bekerja...

AKU BUNTU.... BINGUNG....

"Ya ALLAH... Bantulah hambamu ini..Tunjukkan lah aku jalan... Tunjukkanlah aku arah tuju.. Bantulah aku dan permudahkan lah segala urusan ku." Amin.

4 comments:

kirana-jun on April 29, 2010 at 3:02 PM said...

dont worry my dear..itu semua dugaan drpd Alla..insyaAllah..ade rezeki awk nnt..awk pn da nak kahwin kan..mana tahu..rezeki kahwin nnt baru dpt keje..amalkan doa dimurahkan rezeki..insyaAllah..everything will be fine..=)

Anonymous said...

rezeki masing2 babe..kuatkan semangat~

madmal on May 1, 2010 at 6:45 PM said...

sabar ya cik yaya~

Yaya Johorean on May 2, 2010 at 1:13 PM said...

Kirana-> Betol tu... Thankx a lot. Ramai juga yg kata mungkin ada rezeki kawin..mudah2an kan... :-)

Anon-> InsyaALLAH... terima kasih ye bg sokongan juga.

Madmal-> :-( ntah npe aku sedih tp aku kne kuat semangat kan.. neway, good luck on ur practical training.

Related Posts with Thumbnails
 

Yaya Destiny Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template