Thursday, April 1, 2010

Apakah hubungan itu??


Setiap hari aku menghitung hari
Hanya tinggal 3 buan iaitu 90 hari utk aku menamatkan zaman bujang aku
Tapi... apakah hubungan itu?
Yang pasti satu hubungan yang HALAL di mana ada lelaki dan perempuan
Iaitu di mana ada aku dan dia...
Alangkah indahnya jika kami bersatu dengan kehendak-Nya
Alangkah indahnya jika kami bersatu dan kekal selamanya

Penantian sang putera dalam kehidupan aku
Untuk menceriakan kehidupan aku
Untuk berkongsi kasih
Berkongsi Masalah
Berkongsi Kemahuan
Apakah hubungan itu?
Jika bukan Hubungan Suami Isteri

Kehadiran nya sudah cukup membuat kan aku rasa bahagia
Aku sentiasa menjadi insan yang bersyukur
Tanpa dipaksa aku memilih dia
Dia adalah yang terbaik bagi aku
Walaupun tidak sempurna di mata orang lain
Tapi, di mata dan di hati aku
Dia sangat SEMPURNA
Tiada insan lain yang dapat mengantikan nya

Dugaan yang datang harus aku tempuhi
Memang benar ! Ya ! memang benar
Percintaan sememangnya kadang2 sangat menyakitkan
Tapi, aku melalui nya
Pergaduhan kadang2 membuatkan aku lemah
Lemah semangat
Namun demi perhubungan itu,
Aku tabah... aku sabar....
Aku tidak rela terputus begitu shj
Kini aku faham
Aku mengerti
Diriku tidak sempurna untuk nya
Aku masih kebudak-budakan
Betul kata dia, fikiran aku budak-budak
Aku buat sesuatu mengikut perasaan

Ya ALLAH
Mengapa aku begini??
Aku sedar lelaki memang tidak suka di marahi
Lelaki tidak suka di leter
Lelaki juga tidak suka di perli atau di herdik
Aku sedar semua itu...
Tapi...
Adakah Lelaki memahami perasaan dan jiwa wanita?
Hati wanita yang teramat sensitif
Sekeras mana hati wanita, tidak mungkin tidak menangis
Sampai bila
Mahu kau mengerti perasaan aku?
Sampai bila-bila memang lelaki tidak faham perasaan wanita
Wanita... wanita...
Seorang wanita layak untuk di hargai
Layak untuk di hormati


Aku pasrah kepada-Mu Ya ALLAH
Hanya Kau yang Maha Mengetahui
Sejauh mana cintaku,
Sejauh mana perasaan ku
Hanya Kau yg mengetahu
Setulus dan sikhlas mana diri ku

Aku hanya manusia yang lemah
Yang masih mencari sinar kebahagiaan
Walaupun kebahagiaan itu datang hanya secebis
Bantu lah aku
Hindarilah aku daripada kekecewaan
Jauhi aku daripada menjadi manusia yang berputus asa
Jauhi aku daripada menjadi manusia yang tidak bersyukur

My Destiny... Takdirku... Hanya ALLAH yang mengetahui...

4 comments:

madmal on April 1, 2010 at 1:30 PM said...

wahh. how do i love this post.. :)

Yaya Johorean on April 2, 2010 at 10:19 PM said...

Thankx a lot madmal... :-) Neway, i also wish u happiness.... jaga my dear friends tu baik2 ok... :-)

madmal on April 5, 2010 at 4:42 AM said...

ya.. baik!

Yaya Johorean on April 5, 2010 at 6:32 AM said...

Aku tahu ko mmg baik... jd, aku rasa selamat kwn aku tu bersama ko...

Related Posts with Thumbnails
 

Yaya Destiny Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template