Friday, March 26, 2010

Sunday.... 28 Mac 2010

0 comments
Wish me all 'da best...
Aku ade exam tuk jawatan pengambilan P&P UiTM...
Doakan aku...
Bukan course aku je, rasanye semua course...
Good Luck tuk semua juga....
Hope.... hope.....
Aku antara yg bertuah lulus exam trsebut.
Malam ni dh nk gerak ke JB
Maybe mlm ni la study...
aku keje laa today...
Ok....
Daaa~

Saturday, March 20, 2010

"Dptkan duit hanya..... " " Menjana pendapatan hanya...."

9 comments
".....Sistem yang ingin saya perkenalkan kepada anda mampu menjana pendapatan sampingan sebanyak RM100 sehari, RM200 sehari, RM300 sehari atau lebih jika anda mempraktikkannya dengan bersungguh-sungguh. Berapa banyakkah pendapatan tahunan yang anda impikan selama ini ? ....." petikan dr stu blog... yeahHh.... live blogging ---....



GILA !! Katakan tidak pada MLM, pyramid.... etc.... nape lah skrg ni byk sngt bende2 ni... padahal sama je ngn Skim Cepat Kaya... ceHhh... janganlah terpedaya... bodoh tol !! tgok org lain kaya sikit, cite lebih join sana sini, terus nk jd mcm dior... ape ade ke ingat MANA DTG NYE DUIT TU? HALAL ke HARAM ??

Perniagaan tu kne lah bercorak ISLAM, mesti ade hukum & syarat Muamalat...kalo skolah agama x tinggi mana, bukak jee Google, cari hukum perniagaan, syarat muamalat.... etc....

Now, aku de lg satu website : http://www.330hyper.com/ (click pada Hyprobulk sms)... ni kwn aku lah yg join, kononnye dh pernah dpt lebey RM 8000... ceHhh.... aku layankan, tanya la mcm mana la ape lah... die ckp kne cari org bawah... means mcm sistem piramid lak gak kn?? aku tnye it's like MLM or whtever.... die still ckp bukan, biasalah, nk cari org bawah... permulaan bayar RM 250-500, hanya promosi gune SMS, dpt org bwh, kte leh dpt komisyen & leh cecah ribuan ringgit sebulan... HuH !!! Aku tanye mane dtg nye duit senang2 je nk bagi, dok goyang kaki hanya SMS dah leh dpt duit... senang je jawapan nye " cari org bawah "....

Aduhai.... muak aku !! dulu sebok ngn login Facebook shj leh dpt RM100 sehari.. jadah !! senang kan nk dpt duit, halal or haram diketepikan... mana nk berkat hidup... huhuh.....

Kpd kawan2 yg teringin nk join semua ni, lupakanlah.... baik lah korang keje dgn gaji kecik drpd korang mengejar kekayaan spt ni.....

Fikirkanlah & selamat beramal...

Saturday, March 6, 2010

Destinasiku...

4 comments
Di mana harus ku terus melangkah...
Di mana destinasiku?
Aku hilang arah...
Aku hilang akal...
Aku hilang tujuan...
Aku hilang kewarasan...

Kerja..?
Dimana lagi harus ku cari?
Inginkan gaji kelulusan Degree?
YA... mmg benar..
tp..hakikatnya sukar tuk dpt...

Interview oh interview...
Hampir 5 tempat aku pergi...
Ada yang dapat
Bermasalah tmpat x selamat
Kini...keputusan di KPMG
menyedihkan !!
Namun, aku pasrah...
Ini adalah dugaan dan ujian

Kini... di mana lagi?
Aku bingung.
Bingung memikirkan segalanya memerlukan DUIT
Walau duit bukan segalanya, tp segalanya duit....
AduHh....

Tidak !!!
Aku x perlu merintih...
Aku x perlu mengeluh...
Aku kene kuatkan semangat ku...
Semua ini adalah cubaan, dugaan
Aku harus BERSYUKUR
Dengan segala ALLAH S.W.T berikan
Terima Kasih ya ALLAH.


Related Posts with Thumbnails
 

Yaya Destiny Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template